In het verjaardagsboek van Levi
merkte juf op dat nog veel vriendjes
niet tot vormgeving kwamen.
Daarom wou ze graag werken rond:
IK...hoe zie ik eruit ?
In de instructieles werd een vriendje getekend..
hoe ziet hij eruit?
En hoe kunnen we dat tekenen?
waar komen de buik, armen en benen ?
*De 3de kleuterklas ging zelfstandig
aan de slag: dit ben ik.
maar sterk begeleid door de juf.
*Dinsdagnamiddag gingen we naar de Bostorie!
De kinderen van het 6de leerjaar gingen met ons mee.
zij hielpen ons met de opdracht:
wij "tekenen" een kindje met bos schatten...
nadien mochten we natuurlijk nog wat spelen..
wat vonden wij het fijn
met die grote jongens en meisjes erbij!!!
*Dinsdagochtend kwam Kaatje klank op bezoek.
zij komt zo nu en dan met ons spelen..
ze houdt van letters en wil ons letters aanleren.
Dinsdag had ze de i van ik mee en ook de o
omdat het zo'n mooi rondje is
wij mochten kaartjes met afbeeldingen
bij de i of de o leggen.
wat hoor je? i of o?
verder mee aan de slag..
*Als verwerking schrijven de oudste kls ik
bij hun tekening van maandag.
(schrijfoefening)
*We maken een puzzel van een kindje
door de cijfers van 1 tot 6
in de juiste volgorde te leggen
van boven naar onder...
een moetje voor de oudste kls
een magje voor de jongere kls...
wat hebben wij dat goed gedaan!!!
*Ondertussen werken we ook
*De jonste kls mochten ook een kindje puzzelen
door lichaamsdelen juist tov elkaar op te kleven..
dit was voor hen een moetje
en voor de oudere kls een magje..
(zij moesten wel zelf alles uitknippen.)
rond vrienden zijn...
bij het spelen had juf een leuk plannetje:
we moesten 1 vriendje kiezen om mee te spelen
en mochten iets kiezen uit juf haar aanbod..
Op een andere dag
moesten we een andere vriend kiezen...
of..we spelen met 3 vriendjes samen...
zo....
* gingen we samen tekenen..
*samen puzzelen
*samen spelletjes spelen
*samen een kindje maken met de spullendoos
of gewoon bouwen..
*we maken een krans
en geven hem aan ons vriendje...


*samen spelen met de lichttafel

juf kleeft op onze vriendjes kaart
de vriendjes waarmee we gespeeld hebben.
Nu kiezen we nog naar vertrouwde vriendjes..
volgende week doen we verder
en zullen we ook al eens
voor een minder gekend vriendje moeten kiezen..
*we leerden ook een leuk liedje aan over vriendjes..
*Tijdens de luisteroefeningen moesten we..(k3)
4 woorden in de juiste volgorde leggen:
juf zegt in welke volgorde ze moeten liggen..
wij zeggen nadien of het goed was of fout
door een groene of rode kaart omhoog te steken.
Donderdag sloten we de dag af met..
boddy percussie op muziek van Bruno Mars
(we maken muziek met ons lichaam)
bij juf Sonja..
oefenen we de schrijfmotieven via krullebol
we beelden een boom uit in het bos
rechte stap: op en neer bewegingen
takken: armen van binnen naar buiten
en vallende bladeren:
polsen losmaken en ronde bewegingen maken
we vonden een hoed in het bos!
van een heksje!
ze was haar hoed verloren tijdens de vliegles.
In de bewegingsklas vlogen we
als heksjes op muziek rond
en vielen we op de grond als de muziek stopte.
We tekenden op het grote bord hoe de heksjes door de lucht vlogen...
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
nadien mochten we dit ook doen op een groot blad
bij juf Maura
leerden we een liedje aan over viola de vlinder
en gingen dan aan de slag rond de vlinder..
bij juf Catarine
het atelier bij juf catarine
worden verwerkt in volgende blogs..
wordt vervolgd...






























.jpg)













































































































Geen opmerkingen:
Een reactie posten